Alla inlägg under juli 2010

Av musclemom - 24 juli 2010 23:41

Jag bollade tankar med min life coach Thomas i torsdags.


Nu har vi  pratat om  hur barnen mår,hur de går för dom på dagis/skola.Så nu ville Thomas prata om HUR JAG MÅR.

Bådde fysiskt och psykist


Hur mår jag????


Jag mår fysiskt väldigt bra förutom lite biverkningar av mediciner.som gör att jag också blir lite svagar i musklerna,vilket inte är så bra nu när man inte hinner träna som man gjort förut.Och vill lägga på sig muskler.


Pysiskt


Jo de börjar ta sig själförtroendet som något fick ner i botten är nu på 75 % en bit till 100%.Men ju mer jag och Thomas pratar om de ju mer kan jag bara skratta åt de .Och tycka att jag har de bättre  nu. Har 3 friska barn ,ett hem,2 jobb , vänner och min träning. Förtvivland och längtan har övergått till att undra varför och blir förbannad ,helt enkelt.Men en sund helt normal reaktion tydligen,man är inte insane  haha.


Men han förstår min reaktion när jag berättar hur mitt ex gjorde,ljög om vilka han varit ihop med och till vilken grad han känner människor.

Ett exempel en fitness och en bodybuilding tjej som han inte varit ihop med,han ville bara få mig att få sämre självförtroende och göra mig svartsjuk.Tyvärr tror hans polare att jag är de me,men så är de inte.Tycker bara de är konstigt att dom tycker sånt beetende är ok.

Sedan att han säger att han känner personer och när jag lär känna dom,jo då är dom bra ytliga vänner som kollegor som hälsar på varandra för de är så man gör,men att de har låtit som dom är bästa vänner och umgås ofta. Och att han sitter och hittar på en osann historia om exet han har barn med,bara för att få mig och tycka hon är ett pucko.Hur lätt är de för mig och  veta va som är sant och inte då??????. ÄRde konstigt att man tar reda på hur de ligger till då??????men då blir man påhoppad av arga vänner till exet.Såna som han suttit och snackat skit om när vi var ihop,sagt att han skrivit på deras bloggar mm om deras tränings tips mm,dom han nu slickar i rövven på gymet nu.Hur falskt är inte de?????          


Men de stora frågan jag aldrig kommer och få svar på VARFÖR UTSÄTTA MIG OCH BARNEN KUNDE HAN INTE VALT UT NÅGON ANNAN,KANSKE INTE FANNS NÅGON SOM ÄR SÅN IDIOT SOM MIG,HAHA.


Thomas bara sitter och lyssnar och de enda han säger sen. Du har de bättre utan honom


Men nog om detta,de är snart bearbetat och glömt.


och att jag tänker på detta ofta är för att de blev inget slut han bara gick sa att han skulle komma tillbaka men gjorde inte de.


Thomas sa you did not get a finish


Nej de fick jag inte men livet förtsätter inget du ska älta om,bara gå vidare.

Inse du kommer aldrig få ett avslut som du ville ha och förtjänade.






Dagarna går upp och ner men för de mesta känner jag mig glad.Vet att jag behövs på jobbet,vet att mina barn behöver mig.

Tyvärr kan de kännas som jag skriker efter ensam tid men ingen hör.

Som tex i veckan när jag klippte mig,skulle jag behövt hjälp men den fanns inte.

Kändes som alla i salongen glodde på mig,och Nova va inte så livlig som förra gången.

som dom tänker varför lämnade hon inte ungen hemma?!

ibland vill man bara ställa sig och skrika ut varför,jo jag är ensam stående mamma,har ingen annan som hjälper mig i dag,ingen pappa som ställer upp för min dotter.Jag får klara allt själv.

Men ska inte glöma alla gånger mamma och pappas ställer upp.

Iblan när jag ser mig i spegel och ser på andra mamma som precis fått barn deras röv,höfter och mage försvinner jätte snabbt.Men mitt ska jävlas och va kvar.

Beundrar dom som får tillbaka sin kropp så snabbt,dom kämpar verkligen.

men dom få man tänka alla är olika och många har sportat sen barns ben.

Men inga ursäkter jag ska kämpa bättre

Jag ska nå mitt mål

men kommer jag någonsin va nöjd då???

Jag har insett gillar bulka ,jag har aldrig varit ute efter en fitness kropp ,men hatar när jag ser va folk skriver om tjocka människor,dom är människor,dom har känslor.Alla är olika.Men visst de finns lata som om dom bara tog tag i problemet skulle gå ner.Och så finns de såna som jag,som träna hårt men får lite utdelning.

Träffade i går en äldre tjej som körde på World Class Nacka när jag körde där,hon brukade komma fram och prata lite. Hon sa att hon alltid tyckt jag va så stark,tränade när jag va gravid med tunga vikter,hur vågade jag?och hur orkade jag komma tillbaka 2 dagar efter förlossning mm.Då kände jag mig stolt,jag kämpade,jag byte gym när hon va så stor hon behövde barnpassning,men sedan byte jag till ett gym utan passning,utrustningen är bättre,men nu kan jag inte träna varje dag,utan som max 2 dagar i veckan ,vilket suger.

INGEN KAN BESKYLLA MIG FÖR ATT INTE GÖRA NÅGOT FÖR ATT FÖRÄNDRA KROPPEN TILL DE BÄTTRE.

Jag ska va stolt

3barn

jobb

bostadsrätt

mm hunnit med de på mina snart 30 år och gjort de ganska bra.Klart haft mina problem,speciellt med pengar  ett tag då jag va barnledig  och som alla föräldrar vet så är den inte så hög,men de löste pappa till mig.så Nu finns de inga problem förutom mer tränings tid som jag får lösa med barnvakt.Ska träffa en tjej nästa vecka och se va hon har för meriter och hur hon är med barnen.Allt handlar ju om kemin mellan barn och henne och mig. De känns inte bra ,men jag måste få mer egen tid,annars kommer jag må dåligt.Sedan att mina behandlingar snart kan upphöra bara så man får gå på kontroller,vilket man får göra i ca 10 år framåt.

Om jag mår bra så mår barnen bra. Vi får bra stämmning och allt blir lättare.

Men de menas mer ensam tid för träning eller avslappning för mig.

Kanske är själviskt men tror alla behöver få lite tid för sig själv ibland.




Av musclemom - 24 juli 2010 18:03

Va har vi gjort i dag. Vi har varit ute och promenerat,handlat och bakat muffins,nu ska vi snart äta middag.Regnar och är så skönt. Nova ligger i puffen och ser Pippi.

Lite bilder från muffins baket :=)


        


Blev Hallon/mörk choklad,kardemumma och blåbärs muffins

Och dom blev inte brännd vill ha en mörkare skorpa.Jätte mumsiga till       fikat.


lunchen bestod av lite rester i kylen


 Till middag blir de fisk spett och kokt färsk potatis och sedan en liten bägare( 1,5 dl )Ben & Jerry   

och sedan



Have a nice Saturday night. Iam going to snuggel and watch a movie       

Ligger fortfarande i skåpet blir nästa lördag :=)  

Av musclemom - 23 juli 2010 11:07

Äntligen har man satt igång och promenerat ordentligt igen,skönt och rensa tankarna när man går men nu har jag haft sällskap och då har man bollat tankar och ider med varandra.Vi gick i Nyckelviken,jätte fin thttp://www.nyckelviken.com,dock ingen fika där eller på Gatue i dag ,blir att slarva i morgon,då blir de orion kakor,grillat och en lite bägare Ben & jerry   och mitt Nybakade bröd (dinkelvetecross)

Nu har jag duschat och frullat så nu är de dags för en till promenad Nova och jag ska ut på äventyr.På söndag kommer Robin hem från Kopparbo,får se om han ska åka till sin pappa eller om han ska va hemma.

För fritids är ju stängt till vecka 31.Och jag jobbar igen på måndag.

Fick just höra från Försäkringskassan att mina dagar är slut för nova(föräldrar penningen)

Så jag går misste om helgen lön på jobbet,kul den bästa , man har ob hela dagen i 2 dagar,härligt   not.Ibland är de inte lätt och va ensamstående ska gudarna veta; =) .

Får prata med Lönekontoret och se om jag kan ta ut flex timmar jag har eller ta ut två semesterdagar med hel lön.nu är dom på semster får fixa de när don är tillbaka.

Solen skinner lite men lite kalla vindar.Men skönt man känner sig piggare.

Body Tidningen damp ner i brevlådan, i går.bättre när den va BK mer bra innehåll.

Men lite inspiration fanns de,tyvärr inte så ofta dom gör reportage om Byggar tjejerna,mest fitness lite tråkigt,men kan förstå de är  ju body fitness och fitness som växer.

  

Sedan tänkte jag ta och städa badrummet i eftermiddag .Behövs skuras,ny handdukar och tvättade mattor :=) .filmen får vänta tills i morgon    man har blivit lite less på filmerna men endå måste man se dom :=) snart avslut på serien?!eller kommer de mer?!





Och hämta äggvita ska jag me göra :=


Ha en trevlig Fredag

Av musclemom - 20 juli 2010 21:09

Tidig morgon promenad med Danne,jocke och viktor, tog oss 90 min.Sedan hem bloggade lite,gröt frulle på soliga balkongen.Sedan kom mat affären :) Sedan va de bara bege sig till SÖS.

Va en jobbig patient i dag,embla plåster,svimning.Fick sticka mig tå gånger fast maskarna syntes jätte bra.Sedan hem tvättat och sedan ligger i soffan och mosar nu tagit alvedon för febern och ätit lite kesella med färska hallon i .Kollar lite Mord i Midsommar sedan försöka sova.Kanske går lite bättre med nya rena sängkläder,alltid så mysigt och krypa ner då.

Sedan blir jag jävligt piss off på en polare i dag, i går frågade jag och vi skulle göra något,men då va de allsång på skansen i dag så de gick inte,sedan på mns i morse jag då skulle hon in och shopa,äxla pengar med en annan kompis.Vilket jag sa.Sedan fick jag sms om att jag kunde följa me,nope tror inte de.

Känner att jag förlorar muskelmassa ,mest i ryggen känns de som,känner mig svag.  


Men fick idag reda på att en Pt på mitt förra gym,en jag pratade ofta med och något träningspass körde vi ihop,hon har fått en lite dotter   Grattis Paula.Trodde inte de skulle gå så fort.

Nej nu behöver kroppen få lägga sig och vila i sängen.

kommer upp lite bilder i morgon men inte på mig;=)

Kanske slänger upp en vad bild nästa vecka då de blir träning.  


sleep tight  



Av musclemom - 20 juli 2010 13:24

Hatar och riva Ingefära och ibland vitlök  med rivgärn,fastnar,svårt och tvätta.Men hittade Rivtallriken:=)   


finns på http://www.culina.se/

Av musclemom - 20 juli 2010 10:02

Bara frukt just nu,blir inte så mycket varm mat ,matlusten är inte på topp i   .


  



Jag köper nu bara färska bär,oftas har man ju frysta hallon,blåbär mm blir inte dåligt och bara ta fram rensat och klart.Men nu är de sommar.Va lite nyfiken på näringsvärdet på färsk och fryset,är en hel del skillnader.Man får tänka lite om man har en strikt diet när man äter färska bär.

Är inte bara fördelar med färskt.Blandas i kesella eller soyamjölk,i gröten och bara äta naturellt.


Som tex jordbubbar


Färskt

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
Energi37,6 kcal
Protein0,49 g
Fett0,21 g
Mättade fettsyror0,04 g
Kolhydrater8,3 g
Fibrer1,9 g
C-vitamin66 mg
D-vitamin0 mcg
Folat98,5 mcg
Järn0,34 mg
Zink0,2 mg
Kalcium18,1 mg

Fryset

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
Energi31,5 kcal
Protein0,5 g
Fett0,3 g
Mättade fettsyror0,02 g
Kolhydrater6,6 g
Fibrer1,4 g
C-vitamin35 mg
D-vitamin0 mcg
Folat4 mcg
Järn0,5 mg
Zink0,2 mg
Kalcium21 mg

Vattenmelon(som ingår i grönsaker och inte frukt och bär)

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
Energi37,8 kcal
Protein0,6 g
Fett0 g
Mättade fettsyror0 g
Kolhydrater8,7 g
Fibrer0,6 g
C-vitamin10 mg
D-vitamin0 mcg
Folat2 mcg
Järn0,2 mg
Zink0,1 mg
Kalcium8 mg


Kesella låglaktos  

Näringsvärden
 Per 100 gram
Energi270 kJ / 65 kcal
Protein11 g
Kolhydrater4,2 g
Varav laktos0 g
Fett0,3 g
Natrium0,04 g
Kalcium110 mg (14%*)

Energi 29Kcal / 120KJ  
Protein 2,1g
Kolhydrater 2,0g
varav
Sockerarter 2,0g
Laktos 0g
Fett 1,2g
varav
Mättade fettsyror 0,2g
Enkelomättade fettsyror 0,3g
Fleromättade fettsyror 0,7g
varav
Linolsyra (OMEGA-6 ) 0,64g
Alfa-linolensyra (OMEGA-3) 0,08g
Kolesterol 0mg
Kostfibrer 1,2g
Natrium 0,04g
Kalcium 120mg
Vitaminer
vitamin B2 0,21mg
vitamin B12 0,38µg
vitamin D2 0,75µg





Av musclemom - 20 juli 2010 08:57

Stevia är ett naturligt sötningsmedel som är sötare än socker, men som inte innehåller några kolhydrater alls. Stevia är en växt från sydamerika och har konsumerats där i århundraden utan några biverkningar. I japan är stevian populär och ca 40% av sockerförbrukningen där består av stevia. Stevia kan användas i alla matlagning och bakning, ca 1 matsked motsvarar 1 dl socker.

Studier har visat att stevia även kan reglera bukspottkörteln och hjälpa till att stabilisera nivåerna av blodsocker i kroppen, vilket gör den till ett effektivt och säkert komplement för dem som lider av hypoglykemi (överskott blodsocker), diabetes och candidainfektioner, en svampinfektion i tarmarna som trivs på socker.

Ett av de största problemen med raffinerat socker är att de inte innehåller något annat än rena kolhydrater. Alla vitaminer, mineraler och andra näringsämnen har tagits bort.

Stevia är helt fritt från kalorier, vilket kan komma som en överraskning för många eftersom det smakar så sött. Det är ett utmärkt sötningsmedel för barnens drycker eftersom det inte orsakar karies, till skillnad från socker bryts det inte ner av bakterier för att producera den frätande syra som äter sig in i emalj. Det omvandlas inte till en explosion av energi som i praktiken är beroendeframkallande, eftersom det i allmänhet sedan leder till trötthet och behovet av mer socker uppstår för att kompensera det.

Stevia orsakar inte diabetes i någon form, den matar inte svamp och jästinfektioner och det är bra för bukspottkörteln. Kort sagt är det ett helt ofarligt kosttillskott som har använts i århundraden utan biverkningar och det ska bli ypperligt intressant att se vad som händer på livsmedelmarknanden framöver vad gäller stevia.


    


Av musclemom - 13 juli 2010 22:47

Ajaj bränt mig på armen,hur fan lyckas man med de när man jobbar inne hela dagen???  

Bränt mig på axel och över arm på vänstra sidan ser ut som en bränd pepparkaka

   Idag efter jobbet tvättade jag sedan lekt lite med Nova,hon fick filmjölk med färska blåbär i de tyckte hon va mums,sedan kollat mord i midsommer på svt.Nu dags för att sova om de nu går.Vill ha lite regn.Och kallt på kvällarna,svårt och sova.men sova är ju overrate  

 

 

Nej over and out


Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards