Alla inlägg under september 2010

Av musclemom - 25 september 2010 16:11

Nu va de avgjort för Ms Olympia :=) Blev min favo Iris Kyle:=) Grym powerful :=)

För 6 gången.

Ska bli en fighter som Iris.Bra köra på,de tar år och komma i form.


  


          


För Mr Olympia är de snart över.Jag tror de står mellan Jay Cutler och Phil Heath.Kai Green gick bort :=( .


Lite bilder av killarna

  

 

Kai Green

            Toney Freeman   Jay Cutler   Yamagishi, Hidetada   Dennis Wolf


BIG,BIGGER,BIGGEST :=) LOVE IT.



  

Av musclemom - 25 september 2010 16:11

Nu va de avgjort för Ms Olympia :=) Blev min favo Iris Kyle:=) Grym powerful :=)

För 6 gången.

Ska bli en fighter som Iris.Bra köra på,de tar år och komma i form.

  


  


          


För Mr Olympia är de snart över.Jag tror de står mellan Jay Cutler och Phil Heath.Kai Green gick bort :=( .


Lite bilder av killarna

  

 

                   


BIG,BIGGER,BIGGEST :=) LOVE IT.



  

Av musclemom - 20 september 2010 14:20

Av musclemom - 14 september 2010 19:34

Idag ringde kl 05,gick upp och käkade grötfrulle,dusch,väckte barn.Gick i väg men Nova.

Tog bussen till Slussen och ta tuben,trångt. Jobbat.Hem,dusch,mat,fixat ungarna för natten,nu ser dom Simpson.Ska va på jobbet kl 07.30 i morgon så tidigt morgon igen för Nova.

Barnen fick lasagne,rester från helgen.Jag käkade 150gr äggita,94gr kall rökt lax och 100g broccoli.

    


Kcal i Broccoli 100g

Energi25,8 kcal
Protein3,4 g
Fett0,3 g
Mättade fettsyror0,05 g
Kolhydrater2,3 g
Fibrer2,7 g
C-vitamin72 mg
D-vitamin0 mcg
Folat94 mcg
Järn0,7 mg
Zink0,3 mg
Kalcium41 mg

 Kall rökt lax NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
Energi210,3 kcal
Protein22,6 g
Fett13,4 g
Mättade fettsyror2,85 g
Kolhydrater0 g
Fibrer0 g
C-vitamin0 mg
D-vitamin9,7 mcg
Folat6,7 mcg
Järn0,417 mg
Zink0,469 mg
Kalcium14,5 mg

 Äggvita Näringsinnehåll per 100g

  • Kalorier: 41.0 kcal
  • Protein: 10.1 g
  • Fett: 0.0 g
  • Kolhydrater: 0.0 g

Ca 286 Kcal fick jag i mig vid middagen


Blir lite film och natti natt tidigt i kväll.



Träningsvärk i överkroppen :=) No PAIN No GAIN :=)


SUSSSAAAA GOTT ALLA

Av musclemom - 13 september 2010 21:15

Dagen började 06 med äggviteomellet   

Bakde bröd     


väckte kidsen.Fick iväg Robin vid 08.00 och Nova strax efter kl 09.Sedan iväg till pro gym.

Blev axlar,bröst och rygg.

KOm fram en gubbe/man som jag brukar prata lite me,han tyckte jag va stark för va tjej och att impad av att jag orkar som ensamstående mamma och att jag skulle kämpa på för jag kommer nå mitt mål.Sedan va World Class tjejen där,glodde som vanligt och tycker hon är sååå snygg,vilket hon är om man vill ha den kropps formen,men som sagt inte mitt mål. De är de som gör träningen lite tråkig att de finns folk som glor,alla har inte stora msukler från början.Pratade lite med en kille som ska tävla påSM I Västerås,vi har 5 som ska tävla för Pro Gym,ska bli häftigt och kolla på. Kanske står i ett litet bås,men den hemlisen säger jag inte förrän de har hänt om de händer  . Sedan åkte jag hem,fixade lite,hämtade kidsen.Snabbt gjorde jag köttbullar och makaroner till barnen,Robin skulle nämligen bli hämtad av Daniel  lite efter 17.Nu har han kommit hem ,dom va och såg Karate Kid.

Nu ska jag krypa ner och kolla vidare på Die Hard. Väntade in Robin.


Hittade lite mer av MR R kläder när jag städade ut garderob,blir en svart säcktill med kläder i källaren.Han stack och efter ett tag kom han tillbaka och då hade jag packat ner hans kläder och du blev han sur,de är inte kärlek mm.Men vem vill ha ett x kläder i sin garderob?har man gjort fel då?inte så han har hämtat de heller.

Men som sagt allt han gjort och sagt blir omvänt och du är de klart mitt fel,jag som sagt och gjort fel saker.Hur de nun kunde bli mitt fel,flörtande med andra tjejer,lögner om förhållanden han inte hade mm,KLART MITT FEL ELLER HUR :=)


Han lämnade i alla fall ganska ny kläder från Gasp,Dolce&Gabana mm.Helt nya kalsonger från Calvien clain mm

   Ner i källaren.



Hittade lite bilder på tränaren,sissta han gjorde 2002


  Göran i mitten  


  


Av musclemom - 12 september 2010 10:53

Började 05 gick upp tog en liten tripp på MR cross blev 40 min,dusch och bakning.

Blev    

u kommer step by step hur jag gjorde för att framställa extremt goda matmuffins! Gjorde dubbel sats av originalreceptet så jag fick använda alla mina muffinsformar (24 st). Modifierade även receptet (la till solrosfrön och kruskakli, och bytte ut 7 dl vetemjöl mot dinkelmjöl och fullkornsmjöl).
Här följer receptet precis som jag gjorde:

2 dl rågmjöl
2 dl kruskakli
5 dl dinkelsikt
2 dl dinkel fullkornsmjöl
4 tsk bakpulver
1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
2 tsk salt
4 dl soya mjölk går bra med vanlig
4 ägg
4 msk honung
4 msk raps&linfröolja
Hackade pumpafrön till garnering


Frulle muffins ,kaffe och en hallon smoothie.Sedan latade vi oss en stund,Gjorde lite läxor med Robin,sedan familje mys och tv,sedan kollat på lite spisar med pappa,vi funderade på en vanlig spis ed häll och ugn men sedn gick vi över till induktion,går fortare,barnen kan inte bränna sig kostar inte så jätte mycket längre,blir kanske lite billigre el och ger lite mer pengar om man säljer lägenheten..Vi letar fortfarande,fastnade för en men den fanns inte inne och en på blocket hade redan blivit såld,hur kan man köpa en spis och sedan komme hem och se att spisen inte funkar för den är tre fas,de kollar man äl innan man köper nytt,ananrs kan man ju byta,va en bosch helt ny kostade 17 men dom hade lagt ut den för 6 tusen ett kap,men men bara letar vidare på blocket och i affärerna. Jag skulle på kräftskiva men blev inte så,sedan va jag inte välkommen med Nova,kan ju iofs förstå de ,men men.Så blev mat hos mamma och pappa.


Blev majs kyckling,rotfrukter och grönsaker  och lite kaffe sedan gick i hem runt kl 21,Nova somnade i vagnen. Jag kollade på MMA och film,kollade nätet lite och sedan kröp ner och läste,kunde inte sova bra inatt va upp och sprang.Nova vaknade då och då me.



   Va jätte gott.



Inte mycket fett på min ätar dag och inte mycket mat heller,inget godis ,INTE ENS popcorn.




Av musclemom - 10 september 2010 21:57


Upp göra frulle,fixa Robins väska väcka upp,välling till Nova,duscha.Iväg med Robin till skolan.Nova badade.Sedan kom  life coach Thomas vid 10.

Hade bakat hallon paj med mörkchoklad i.Mums Te och paj.Blev 90 min prat om ditt och datt .

  


Sedan har vi inte gjort så mycket Nova sov 4 timmar på dagen.Kändes som hon behövde de så jag väckte henne inte.

Gick en promenad precis innan de blev kallre och sedan blev lite regn.

Hämtade äggvita från min gratis källa :=)   


Sedan blev de kikärtsbiffar,



  


1 burk kikärtor
1 msk dinkelmjöl
1 ägg
1/2 msk salt
1–2 krm peppar
1/2 tsk spiskummin
skvätt olja eller laktosfritt smör
2 dl  laktosfri creme fraiche eller kessella
röd lök, finhackad
en näve koriander, finhackad
Mixa ärtor, mjöl och ägg till en slät färs. Krydda med salt, peppar och spiskummin. Bryn i Smör eller olja och klicka ned färsen i stekpannan med hjälp av en sked. Platta till biffarna och stek dem gyllenbruna på bägge sidor.


Serveras med grönsaker och bovete.


Robin kom hem kl 20 efter varit hos en kompis hela kvällen.Nu ligger bådda och sover medans jag bloggar och kollar på tv4 sporten och Vision fighting championship(MMA)

Snart krypa ner och läsa innan   





I MORGON ÄR DE

 

   JIPPI SKA BLI GÖTT,SE VA MAN HITTAR PÅ BLIR LITE PAJ I ALLA FALL :=)

Av musclemom - 10 september 2010 20:26

  





På samma sätt som en bil behöver fyllas på med olja, behöver kroppen också fyllas på med fett: Några skedar med Udo´s optimala oljeblandning, ger din kropp ett välbehövligt tillskott av de essentiella fettsyrorna, som är helt avgörande för att din kropp skall fungera optimalt.

  • Ökad styrka
  • Ökad uthållighet
  • Ökad fettförbränning
  • Gynnsam för huden
  • För ett ökat välbefinnande

Innehåller färskpressade oljor från hela 9 olika ekologiska växtfröer, och täcker kroppens totala behov av fettsyrorna Omega 3 + 6 + 9. På samma sätt som en bil behöver olja, behöver kroppen smörjning. Några matskedar med Udo´s Choice Optimala Oljeblandning ger dig en full tank med de mycket viktiga fettsyrorna Omega 3,6 och 9. De är avgörande för att din kropp skall ge maximalt och hålla ett långt och bra liv.


 
Ingredienser: Fettsyrorna Omega-3, Omega-6 och Omega-9 i ett förhållande av 2:1:1. Linfröolja, solrosolja, sesamolja, medellånga triglycerid-kedjor (MCT), jättenattljusolja, soljalecitin, riskli- och groddolja, havrekli- och groddolja samt E-vitamin.

Rea på gymgrossisten nu :=)

Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards