Alla inlägg under november 2010

Av musclemom - 29 november 2010 19:57

Om man inte har bilmatta i barnrummet kan man använda vägtejp ca98 spänn rullen      Hmm bara de inte bli märken efter tejpen,tur för mig att Robin har en stor bil matta som nästan täcker hela hans golv.





Av musclemom - 28 november 2010 20:08

SNÄLL,snälla    (mamma och pappa) detta önskar jag mig i julklapp ,åå vill ha allt så fina kläder oh smyken.


http://shop.tapout.com








http://rockbysweden.com

http://www.bjorgjewellery.com

http://www.rockalicious.se

sedan vill jag kasta min kaffebryggare,vill ha en    billigare med egen latte maskin,fast då lattar man väl hela tiden,vilket inte är så bra.Men mysigt när kompisar kommer på fika eller middag att kunna bjuda på lite olika kaffe varianter.




Av musclemom - 23 november 2010 10:24

Kollar ut genom fönstret ska de bli snöblask eller storm.Har inte varit ute på promenad och inget gym blir de idag :=(. Dagen började kl 07,frukost,Robin iväg till skolan.

Mellan 07-09 byt 3 blöjor på Nova ,nu har hon en iprem kick,annars har hon bara sovit.

Tar sig lite för örona funderar på Barnmottagningen innan veckan är slut.

Men nu försöka få i henne lite välling,på med kläder och ut en stund.

Lite frisk luft skadar inte. Fick veta en sak i dag som gör mig lite skadeglad,inte snällt men kan inte hjälpa de,bra och jobba inom säkerhetsbranschen   

Nova råkade få tag i min mobil och ringa upp ironiskt   mitt x hennes pappa,tur så va de nr inte i bruk,1 av hans 8 st han haft under perioden vi va ihop. hmm när jag tänker efter va de nog fler än 8.



Har grublat på varför säker killar saker dom inte menar? de kanske vi också gör men inte i lika utsträckning som killar.

Varför säga att man inte gillar tjejer som sminkar sig massa men sen är de de man vill ha oh skaffar?

Varför försöka impa oh ljuga om icke exicterande förhållanden,kommer fram förr eller senare  alla fall och pinsamt blir de.är de imponerande??!!

varför ljuga om hur ett barn blivit till? är vä inget pinsamt,saker kan händ bara bita ihop och göra de bästa av händelsen.

Varför prata skit om andra man känner och sedan endå slicka röv och va bästis med dom?

Varför säga saker för att göra sin partner svartsjuk coh osäker, leder ju bara till svartsjuka och sårade känslor,bara för man ska kunna säga mitt ex är så syko och så gillar ingen honom/henne fast dom inte känner personen.

Varför berätta saker för sin partner man lovat sin bästa kompis inte säga som användning av olagliga preparat???? va får man ut av detta?????

För inte bryr sig han/hennes kompisar om allt skit han/han säger utan går på ex istället.

ifs har han/hon inte förlorat något efter som alla tycker de är ok


Detta exempler är de jag mest är sårad över


Vi skulle träna,dieta och tävla ihop

Men tydligen går jag inte bra och träna med,går bara och träna med Carro,hon som inte kunde träna ordentlig,va så sminka mm sedan va hon enda tjejen på gymet som kunde träna mm.

KONSTIG varför fråga många killar mig på gymet om jag vill träna ihop med dom ?jag va ju så sur,dålig på och träna mm.INGEN annan tjej blir tillfrågad på gymet,ser jag som en god referens att jag träna hårt och bra.



OORKA nej SÅRAD ja


  saker som irriterar mig,saker som man inte släpper så fort,saker som sårat, gjort än pisst off.Kanske ska byta hjärna   bara tankar inget mer.Har älltat för länge kommer aldrig få svaren,varför tänka på de då??!!! bara jag som är onormal och tänker och tänker?


förut va de dagligen nu någon gång i månaden.De försvinner sagt bort å de är skönt.

inga inlägg på facebook utan bara låta de försvinna bort i toma intet,han är inte värd att tänka på längre .Bara srligt för han är hatad av en 10 årig pojke som han har sårat så mycket,at han har vetskapen om de är straff nog.Så är de sorligt men sant.

Och nu har jag Danne och han tycker jag hanterar allt bra och han känner inte alls att jag ältar eller pratar om de hela tiden,uan mest han som frågar saker och jag berättar.

Av musclemom - 23 november 2010 09:27

Blev rygg,biceps och cader + 50min cardio på cykeln

Ancänder adrig remar nu för tiden försöker bli stark utan dom,sedan är de inte så mycket vikt jag kör på.


Rygg

stångrodd 50kg 4 set 8rep

sittande rodd smallt grepp 35-50kg 4 set8rep

pulldowns 40-55kg

pulldowns med raka armar i cabelcross 20-35kg 4set 8-12rep

lastdrag brettgrepp 40-60kg 4 set 8-12ep


Vader sittande 70-85kg 4 set 8-12 rep

stående 180-195kg  4 set 5-8rep


Biceps


z stång 32kg 4 set 12rep

Prechercurl  20-35kg

Sittande hantelcurl 10-12,5kg 4 set 12rep

Zottman curls 10kg 4 set 12 rep se övningen http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/zottman-curl


Sedan cykel i 50 min


Precis när jag satt min fot utanför gymet ringde Dagis Nova hade feber och mådde inte bra,skyndade mig till bussen,hämtade Nova och Robin.Gick hem ,Nova som hela kvällen.

Robin  byggde lego.Mamma va här med iprem suppar,han inte gå förbi apoteket,vie hämta Nova så snabbt som möjligt.Morfar hade köpt fel lego kalender,men ska byta i morgon tisdag.


maten idag    

Film,läsa och   

Av musclemom - 21 november 2010 21:29

Ledig inget jobb   Tagit de lungt med Nova.Robin va och badade i Gustavsberg sedan va de kalas där han stanande och lekte efter sedan sov han hos mormor och morfar.

Jag fick sedan sällskap kollade fotboll och sedan va deVan Damm rulle på tvn :=)


lite mat under lördagen


  middag   lunch


 och protein chokladbollar

Recept på bollar (ca 20st)

1burk kesella lätt
4dl dinkelgryn
4dl chokladproteinpulver
Krossade linfrön

kokos och rulla i hmm glömde ta bilder blev ihop raffsat fort hade ju inte hunnit handla eller baka något.


Söndag


varit ute 1 timme,kallt och ruggit.Träffade Hanna en snabbis,hon hade varit och solat.

Sedan tagit de lungt,läst,städat lite ,lagat mat och lekt med Nova .

Nu är de kansk och kolla film,läsa lite och försöka få liet sömn,träning i morgon med Jocke.


  

dagens dinner kyckling gryta   mums



fick en jätte fin pressen me igår,    i like   



Av musclemom - 20 november 2010 09:31

 nu har jag haft halsfluss många gånger,nu är de dags och säga hej då till dom,hoppas jag snart får en operation och ta bort dom.  


Varför tonsillektomi?

Har man halsfluss fler än fyra gånger årligen, så har man större skada än nytta av sina halsmandlar, därför bör de opereras bort. Om du har upprepade halsinfektioner kan det leda till ledvärk och njurbesvär. Samt, om du drabbas ofta av s k halsböld (som är en inflammation som sitter mellan halsmandeln och svalgväggen) är en operation aktuell. Hos vissa är tonsiller så stora att det är svårt att äta stora tuggor, detta är även ett skäl till att tonsillerna opereras bort, även om de inte varit infekterade.

Hur går en tonsillektomi till?

Tonsiller avlägsnas genom tonsillektomi. Tonsillektomi utförs under narkos, eller med annat namn generell anestesi, vilket innebär sövning till kontrollerad medvetslöshet. Ett vanligt ingrepp utan komplikationer tar vanligtvis inte mer än 20 minuter. De sår som uppstår i svalget där tonsillerna suttit sys inte ihop, utan får självläka. Bilden nedan visar ingreppet. Kortfattat tar man tag i tonsillen, drar ut den och ”skrapar” loss den från fästet.

Risker med tonsillektomi?

Modern anestesi är näst intill riskfri. Allvarliga blödningar är sällsynta, ungefär 1 av 30.000 avlider i samband med komplikationer efter eller under tonsillektomi, det är en var fjärde år i Sverige. Mildare komplikationer är sällsynta men kan förekomma efter hemkomsten i form av blödning eller feber. Vid blödning spottar du blod eller blodtillblandad saliv, kontakta sjukhus genast.

Av musclemom - 19 november 2010 21:09

Måndag

1 timme cardio + axlar, klarade 17,5 kg hantlarna helt sjäv i axelpress 10rep


Tisdag

1 timme cardio och rygg, biccar med jocke


Onsdag

1 timmes cardio,bröst,triceps,mage


Torsdag

70min cardio,ben


Fredag

´40 min cardio,axlar,triceps och vader med jocke


Körde 20 kg hantlarna med lite hjälp orkade 10rep,stort steg från 17,5 till 20,finns inga hantlar i mellan tyvärr. Väldigt hopp.Tungt som fan  Fick beröm för mina vader,mega big :=) då blir man glad och svävar på moln en stund.


Sedan lite mat handling och inköpt 3 nya böcker,såg nämligen svensk maffa uppföljare och de va ett måste köp :=)


     


Min frulle på morgonen med lite vitaminer,creatin




Kom ett blsterbud,fick en jätte fin blomma,hppas den inte dör bara,har inga gröna fingrar,Tack goding  .

  ,

lite mörk bild :=(   

Inte så mycket kul och berätta,man bara jobbar,träna och tar hand om barnen.

De enda som är lite spännande man pratar i telefon ofta ,Godingen smsar och ringer ofta.

Over and oute,har inte tid och skriva mer blir mer i morgon.


Av musclemom - 14 november 2010 17:03

30 min gruppprat om mina ögonbryn  

Nämde nämligen att jag aldrig noprat mina ögonbryn,haha ojoj va de blev prat.

ÄR de så konstigt???? kan ju inte va ensam om de. finns väl ögnbryns Virgin ute i världen, inte bara jag??!!!

SÅ här ser dom ut,30år utan noppring eller något fix :=) rätt nöjd med dom.

hur kan de bli prat om sånt obetydligt.

  

Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards