Alla inlägg under oktober 2010

Av musclemom - 31 oktober 2010 23:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av musclemom - 31 oktober 2010 17:23

Har inte varit så sugen på att blogga och inte haft tid.Jag har jobbat,tränat och varit en närvarande mamma :=). I går gjorde Robin en jätte fin skräck pumpa,jag hade gjort lite läskigt godis me.Barnen va hos mamma och pappa i går natt,jag jobbade.Idag har han varit på kalas och sedan åkt i väg till Pappan sin,nu har dom ju höstlov 1 vecka.Jag har hunnit en snabb fika med Gurkan i dag.Sedan bara varit hemma och skruttat med Nova.Har fixat nya foto kalendrar till släkten,http://www.vistaprint.se. Jag skiter i och göra till farmor och novas sk pappa.Förra året fick han pressent på fars dag,födelsedag och jul.Men han bryr sig inte så varför ska jag.

Dom hör ju inte av sig fas jag mailat farmor med mail och mobil nr.Deras förlust.Nu ska jag njuta lite av en bra bok och sedan försöka få lite sömn.Träna,tvätta och fixa lite ärender i morgon.Lämna in en stövel till skomakaren dragkedjan gick sönder  .Mina gamla snygga Ecco stövlar,perfekt för mina stora bulkiga fetta gropiga vader  

     

 

Lite bilder på olika saker under frånvaron på bloggen

 

   Efterätt jag gjorde förra fredagen då Hanna och Emma va på middag,vitchoklad cheescake    

  Halloween godis

 

  

 

     

 

Robins fina pumpa

  

Han sickade som mms till mig,han va så stolt :=)

Lite luncher under veckan

 

        

 

Lite väder bilder vi fick ju snö förra veckan som försvann lika snabbt som den kom

    

   Nyttiga muffins med massa frön   

 

Dagens middag

 

2-3 portioner
Detta behöver du:

4 normalstora potatisar eller sötpotatis, skalade, skivade
50-100 g kål, eller annan bladgrönsak, fint hackad
10 cm purjolök, skivad
200 g strimlad/hackad rökt kalkon (pålägg) eller kalkon kassler 
olja (till att woka i och att smörja ugnsform med)
1 gul hackad paprika
1 gul fint hackad lök
ca 5 tsk grönsaksbuljong 
chilisalt går bra med vanlig chili också, mått efter smakbehov
4 ägg
4 msk vatten
4 tsk ajvar
salt, peppar
Smörj en ugnsform. Lägg potatisskivorna i den, salta lite med chilisalt och sätt in i 200 grader. Medan du har potatisen i ugnen så förbereder du resterande mat:
Woka kål och purjolök tillsammans i flytande margarin. Krydda med 1-1,5 tsk grönsaksbuljong. Woka tills det mjuknar. Lägg sedan åt sidan. (Vill du så kan du woka paprika, lök, purjolök och kål tillsammans, men då får du tänka på att krydda mer)
Woka nu paprika och lök. Krydda med ca 1 tsk grönsaksbuljong. Tills det mjuknar och löken börjar få lite färg. Lägg åt sidan.
Blanda ägg, vatten, ajvar, 2 tsk grönsaksbuljongpulver, eventuellt lite salt. Vispa det ett tag.
Ta ut potatisen från ugnen. Den ska ha hunnit bli lite mjuk. Lägg kalkonköttet ovanpå potatisen. de wokade grönsakerna ovanpå och sist häller du på äggen med ajvar osv.
Peppra lite på allt och sedan sätter du in det i ugnen igen. Låt det stå tills att ägget hårdnat. ca 30 minuter.

 

Resultatet

 

  

 

 

Av musclemom - 8 oktober 2010 22:32

fick ju min Nya spis förra fredagen,jätte fin.Tack mamma och pappa  .  

15min cykel uppvärmning

Ben passet


Benpress 100kg4set12rep

benspark 40-70kg 4 set 12rep

liggandelårcurl 25-35kg 4 set 12rep

sittande lårcurl 30-45kg 4set12rep

Stela marklyft hantlar 22,5*2 kilos 4 set

knäböj i smithmaskin 60-80kg 4 set 12-8rep


AJAJAJ min benhinnor


Triceps

Tricepspress med rep i cabel cross 15-25kg4set 12rep

tricepspress i maskin över huvudet 15-25kg 4 set 12-8rep

tricepspress omväntfattning i cabelcross. 15-30kg 4 set 12-8rep

enarmstricepspress i cabelcross omväntgrepp pumpade ut


Hem,hämta Nova,laga mat,robin kom hem från en kompis.Vi kollade Ironman 2 ihop.Fredagsmys :=)

     ska knuta mig och se Hardcore träning,stora och hårda muskler :=).Ätar dag i morgon.Ska hem till mamma och pappa och käka innan jobba natt .





  

Av musclemom - 8 oktober 2010 21:58

INSANE back and triceps workoute at the gym thursday.Gain a big back.


Rygg övningar


Pulldowns 4 set 12rep , 30-40-50kg

Sittande rood maskin 40-45kg 4 set 12rep

hantelrodd 30kg 4 set 10rep

stångrodd 40-45kg,4 set 12rep

Lastdrag smallt och brettgrepp 40-35-30kg 4 set 20-12rep

Marklyft 60-100kg 4 set 12-8rep

ryggresningar 4 set 20 med 10kilo extra


Biceps


Hammercurkla 12,5 kg 4 set 12rep

Bicepscurl z stång 32kg 4 set 12-6rep

Bicepscurl liggande i cabelcross 15-25kg 4 set 12-6rep

stående bicepscurl i cabelcross pumpade ut


      Ett par BIGGA armar :=) LeePriest




Lite stretch,träffade Åsa,massör  ska boka tid för benen,har så ont.


Hämta kids,jobba,äta och sova



Av musclemom - 6 oktober 2010 20:17

Vanlig morgon,upp,äta,väcka barnen,gå viäg med dom.Sedan va de möte och träffa min life c. Han bjöd på lunch jätte god kyckling sallad åt vi.Sedan iväg till gymet för axlar och cardio.


Lätt cardio 40 min 250kcal


Axelpass


Arnoldpress



3set 15rep 9 och 10kg

Enarms arnoldpress 9 och 10 kg 3 set 15rep

Drag till hacka med stång 20kg 3 set 15rep

drag till hacka i cabel cross 20-30kg 3 set 15rep

Militärpress baikfrån och framifrån om vartannat 20kilos stången 3 set 20rep

hantel luft åt sidan 9 och 10 kilo 3 set 15rep

Vikingpress 20-30kilo

peck-deck 20-30kilo 3 set  15-12rep


Fick beröm i dag av en gubbe på gymet,han är 65år och tävlade i förra SM :=) Känns bra när folk ser att man kämparoch sliter. Sedan tipsade Lee mig om en massör ute på Värmdö Åsa,hon skulle va på gymet i morgon :=) hoppas man kan boka in benvävnadsmassage.Frågade Lee lite om mina axlar och han tyckte jag körde på för hårt,behöver bara köra 3-4 övningar,lite lättare vikter och mer reps .Axlarna är ju en liten muskelgrupp. Tack för tipset.Alltid så vänlig och glad.

Sedan blev de 40 min lätt på motionscykel gjorde av med 250 kcal om den vissar rätt.

Hem tonfiskgryta och massa grönsaker. Robin har varit på san med Danne ätit . Nu ska jag ta en kopp te,kolla film och sova.Bröst och rygg i morgon.


Av musclemom - 5 oktober 2010 19:52

Hade precis somnat kändes de som när brevlådan rasslade till DN kom,blev gå upp duscha ta äggvita,lite oljor och vitaminer.Sedan gick jag och la mig en  stund till innan jag väckte barnen.På klädning,tandborstning och packa ner gympakläder till Robin.Sedan lämna kidsen.Iväg till gymet.


Ben stod på schemat

  


Blev övningar


stående vadpress 184kg 6 set 5rep


Benpress 100kg 6 set 12,10,8, och 6 rep

Benspark 50-60 kg 6 set 15,12,10,8 och 6rep

sittande lårcurl 40kg 6 set 12rep

liggande lårcurl 25-35kg 6set 12rep

stela marklyft stång 40kg 12rep 3set

Stela marklyft hantlar 22,5 kilos hantlarna

utfall 12,5 kg 6 set 12rep

squts 40kg 6set 10rep



stretching ajajaj  Min benhinnor gör så ont bra pass under omständigheterna



Just överpronation är en mycket vanlig orsak till benhinneinflammation.Och de har jag,har inlägg iskorna för lufta upp mina platta fötter


vegofärs med grönsaker och bovete  

Av musclemom - 4 oktober 2010 20:46

Gick upp tidigt i morse gjorde lite äggviteomelett ,5 dl vatten,vitaminer och olja i kroppen,väckte barnen.gjorde oss i ordning.Iväg med barnen. Hem hämta träning kläder och iväg till gymet.En trevlig yngre killar som alltid vill prata men gör inget,roligt att han vill prata.Han berättade att hans farsa hade stuckit när han va liten och att han inte ville ha något och göra med han.Samma kommer hända med Nova.Vi kom in på barn,singel liv och träning,hur man balanserar när man är ensamstående.

Jätte trevlig och snäll kille.tyckte jag gjorde rätt i ocsatsa på byggning :=) .


På bussen tänkte jag

  


Men blev en annan bild när jag kom tillgymet


Ryggövningar

Marklyft 70-90kg 4 set 12rep

Lastdrag 35-50kg 4 set 15rep

sittande rodd smallt och brettgrep 35-45kg 4set 12rep

hantelrodd 22-30kg 4 set 8rep

stång rodd 40 kg 4 set 12rep

Bröstövningar

hantelpress 10,12,5 och 15kg 4 set 12rep

bröstpress 20-25-30kg 4 set 15rep

Cabelcross 10-12-15kg 4 set 15rep

Flyes 9,10 kg 4 set 12rep

Pullovers 20-25 kh hantel 4 set 8rep

    


Maten i dag

äggvita

gröt

frukt

kyckling,bovete,broccoli och Tsatziki :=) laktosfri matlagnings yoghurt  

tonfisk burk

grönsaker

1kanelbulle hemmabakat på dinkelfullkornsmjöl,laktosfritt smör,massa kanel och lite sötningsmedel.

Imorgon är de BEN  .Nu ska jag se film och natti natt sen   

Av musclemom - 4 oktober 2010 20:23

Så åkte vi till Västerås kl 21.30 i fredags.Hade kalss Disko i robins klass 19-21.Han dansademed nästan alla tjejer i klassen.Helt underbart hotel Elit. Många vänner från gymet tävlade och va där.Några bilder är tagna av mig och några har jag hittat på body forum.


Fick en bra bild på Vackara Marina och Sandy som hon kallas (sandra Lind). Trevligt och ätte go tjejer,Marina till hör mitt gym och sandra har några kunder där :=) Härliga och goa Lee va i rätt ok form kunde varit lite tajtare.Men lätt och säga ;=).


Ätit gott sushi,Italienskt och tränade på ett gym men inte outlet. Blev Feel Good.



                                    


Vårat hotel rum och va stod på bordet fina Vita Rosor,Love D  

    


Köpte

    

Produkten som låter dig njuta av en kopp arabica kaffe och samtidigt få en höjd förbränning de närmaste timmarna

Kaffet är berikat med kända fettförbrännande ämnen som Citrus Aurrantium “Synefrin” vilket är en rik källa till adrenergiska aminer vilket stimmulerar termogenes genom att modulera cAMP och även kontrollerar lipolysen, samt Paullinia cupana som är rikt på koffein, guarana, theine och polyfenoler vilket både är milt vätskedrivande uppiggande och aptitdämpande. fettfira massan vilket visar att ämnena i Coffe-Coach verkar ha både fettreducerande och muskelsparande egenskaper

Detta är kaffet med en extra kick!

Ökad termogenes betyder fler brända kalorier per tid.  


Åket hem söndag eftermiddag och bakade bullar,är ju kanelbullens dag på måndag :=)


Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards