Alla inlägg under april 2011

VAB

Av musclemom - 12 april 2011 11:18

Jaha så va man hemma med Nova igen denna gång har hon ögon inflamation.

Tydligen har 3 barn på hennes avd på dagis de. Ingen info om detta har man fått, ögon inflm är ju väldigt smittsamt. Har bara tänkt på att hon haft lite grus i ögona,hon har ju inte kliat,varit röd och ingen har ju sagt att de går på dagis så man har ju inte tänkt på att de kan va de.

Utan kom till dagis,fick gå hem.Vårdcentralen- apoteket- hem.

En av dagis fröknarna ringde sen och frågadeom de va de och att hon va ledsen för inte sagt något igår. När de går något smittsamt brukar de stå på ytterdörren,brukar pratas om de och mailas,men inget.

SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ FÖRÄLDRAR som stoppar in alvedon,lämnar på dagis och hoppas på de bästa.


Jag är ensamstående min inte fan gör jag så för att få gå jobba/träna och slippa få bara 80% AV LÖNEN,nej är hemma och håller henne hemma tills hon är helt frisk.

Dessa barn på Novas avd många har deltids jobbande föräldra,barnflickor.SKÄRP ER

Ska sms Robin så kan han gå hem när skolan slutar om han vill.

Nu ska vi se lite film,äta lite lunch.Tänkte använda suget i Robins rum sen.

Usch såååå tråkigt och va hemma.




Så nu blev de inget gym denna vecka :=( -


skriver nog lite er i kväll. har ett inlägg jag skrev i går som jag ka lägga ut me.

Av musclemom - 11 april 2011 20:52

Upp tidigt,ordning fruller,iväg med barnen och sedan pustade ut på bussen.

Blev 20 min cardo på Mr cross


Sedan bröst pass

Hantel pressar  15-17.5 och 20kg, 4 set 15-6rep

Lutande  bänk,hantelpress  17,5 4set 15-8rep

Pullover 20kg hantel 4 set 15-6rep

cross over i cabelcross 14-20-24kg,4set 15-8rep

Dips 50-60-65kg,4set 15-6rep


Sedan stressade hem fixade tvätt och städa badrummet.

Iväg på möte kl 14-16.  Fick njuta 1 timme i solen så skönt.Handlade 5 tonfiskburkar.

Sedan iväg hämta Nova på dagisBlev lite förvånad när Robin va hemma,hans kompis skulle tydligen iväg så de blev en kort stund.

Blev köttbullar och pasta till barnen.Käkade tonfiskgryta med couscous.

Nu har barnen somnat och jag sitter och kollar på  



Idag har jag känt mig   Pluffsig,stor,äcklig.






Av musclemom - 10 april 2011 13:56

De första jag gjorde i morse kl 05 va och logga in med mobilem på facebook och spela maffia w och uppdatera status.FAN BLIVIT FACEBOOK ADDICTED   

Går lite i vågor hur ofta man är inne där. Nu när jag tagit bort sidor som passagen,netlog mm så blir de lite mer facebook.Men igentligen hur många riktiga vänner har man på fejan?inte många sedan har man många som har samma intressen och folk som spelar maffia wars.

Kopp kaffe ,sms Hanna om buss och vart jag skulle gå av.

Jätte fin och trevlig solig promenad. Lite handling

Snart dags för golf på SVT kl 15.

Nova slockande när vi kom hem och hon ätit lite,funderar på att snart väcka henne.

Nu sitter jag och sippar te och två chokladrutorn ligger gött i kistan   



  Någon försöker nalla mammas chokla  

Och min härliga balkon som ska få lite blommlådor med olika kryddor i,vill bara de ska bli lite varmare på kvällen/natten först.

 

Gick in på Atonbladet och läste om en gamal klasskompisa mamma,vi gick i samma klass 1-6an. ADHD är så vanligt .

http://www.expressen.se/noje/extra/1.2395431/caroline-giertz-min-adhd-orsakade-var-skilsmassa


Sedan har jag funderat över lite,min träning går bättre när jag skiter i och bevisa något,slappna av,ha kul,resultaten kommer att komma.

Va nöjd att du tagit tag i din hälsa,min tid kommer komma. Om 20-25 år då kan jag skryta om en snygg kroppp och att jag tränat hårt länge. Alla dessa snygga fitness / byggar tjejer har inte fått sin kropp på något år bara.Mitt mål få ner min mage,gå ner lite ivikt och bygga muskler. Har muskler men inte så synliga de kommer. BARA KÄMPA PÅ.

Jag ska inte underskatta mig själv.

Inse jag är duktig

Jobbar,träna,tar hand om hushållet,uppfostrar barn och alldeles själv  

Oj nu har jag varit EGO


Och efter som inte Mitt x polare kommenterat va jag skrev SÅ får han fan tro va han vill,han kan kalla mig falsk subba.Finns så mycket som talar för att han redan vet hur MR R är och stödjer detta ,helt ok för min del jag är inte längre någon han kan ljuga och sänka självförtroendet på . Och efter som ingen tror på hur han är  så i framtiden kommer de komma fram ,synd bara att flera kommer råka ut för  honom och bli sårad,men då kan jag i alla fall säga att jag sat ner foten,vilket hans polare inte kan,för dom har tyckt de är ok.


VET UPPREPAR MIG MEN DE STÖR MIG ATT FOLK KALLAR MIG SAKER OCH VET ATT DE JAG SÄGER ÄR SANT MEN EFTER SOM  DOM ÄR POLARE MED  MR R ÄR HANS SÄTT HELT OK,TILLS DOM RÅKAR UT FÖR DE.


Jag hade aldrig förtsatt va polare om en kompis snackade massa skit om mig,att jag ätit preparat,inte kan träna mm,om de hade varit min enda vän hade jag sagt HEJ DÅ.


men men de är ju va jag skulle göra och jag är en falsk subba/bitch,syko mm, som är så elak mot MR R,

 


Hoppas Robin kommer hem snart han ska få lägga in rena kläder i sin garderob och städa undanlite på hans golv så man kan gå utan få ont i fötterna   

Av musclemom - 9 april 2011 16:11

Kl 05.00 smällde de i brevlådan och   Dagens Nyheter kom,inget jag beställt,antingen fel utdelade eller ett frsö och få mig att vilja ha den.Kunde inte somna om.

Gick upp fixade äggröra,stekte kalkonbackon och värmde på 2 pannkakor från i går och kaffe.

Skruttade rint,facebookade lite och glode tv,kl 8 vaknade Nova upp.

Runt 9- 9.30 sms från Hanna,ska vi gå.

Tog bussen gick av vid insjön och gick till Gustavsberg och Dellselius konditori.

Hanna beställde kaka,latte och smörgås.Jag valde bort frestelsen av god macka,söt bakelse för en kopp svart kaffe.  


  Inte ett dyg duktig borde och behöver mer kolla på kollis och socker intag.


Träffa Emma som skulle till stan med Hanna,orkar inte hänga på,piss och gå med unge och vagn i stan,man kan lika gärna va hemm,blir ingen egen tid om man ska ha med Nova.

Tagit de lungt ,långsam som en sköldpadda och träningsvärk de bränner.Skönt men endå inte.Nu är de dags och gå till mamma och pappa för middag.


 

Av musclemom - 8 april 2011 21:51

Litet kort inlägg om torsdag och fredags   


Torsdag


uppvärmning 25min cross t, program Hill ,motstånd 11- 14 av 25,satans tungt,har jävligt dålig kondis  


Rygg

Hantel rodd 22-32kg,4 set 8-12 rep

Marklyft 50-70-100kg 4 set 15-6rep

stångrodd  40-50 kg 4 set 8- 12rep

Lastdrag brett/smallt 35-40-50-55 kg , 4 set 20-8rep


vader stående 3 set 12-8rep , 164 kg



shoping


       

fredag BEN och AXLAR


Axlar

hantel luft åt sidan stående 4 set 8-12rep, 7,10,12,5 kg hantel

drag till hackan med stång 4 set 8-12 rep, 22, 25,27,5 kilo

baksida i cabelcross stående 10,14,16 kg


BEN


Utfall med 22kilos hantlar

Stela markluft(stång) 40-50kg 4 set 8-12rep

benspark 100reps 5 set 40-55kilo 30 sek vila mellan seten

liggande lår curl 100reps 5 set 20-25kilo 30 sek vila mellan seen

 

    

LÅGA VIKTER PÅ SLUTET  BLEV JU TROTTS ALLLT MÅNGA REPS,DE VA TUNGT KAN JAG SÄGA. skulle kanske haft längre vila i mellan.

Medans jag va på gymet hjälpte jag Jocke lite med hans rygg och triceps passs.

När jag gick från gymet va de SOL, började gå hemmet men gav upp vid Vikinng båtarna de började blåsa och regna,hade inte kläderna för de.

Tog bussen till Forum ,lånade om några böcker robin inte hunnit me och handlade lite.

Hem käkade en lax sallad med bovete   lax biten kom inte me  


Sedan pustade jag ut en stund,städa ordning lite.Kl 16 va de dags och hämta dottern.

Robin gick hem med en kompis.

Ställde mig och stekte pannkakor,med en trött,gråtande dotteri hasorna,not a funny store.Efter lite energi i kroppen va hon fit for fight again :=).

Robin kom hem,käkade och ville gå till mormor och morfar.

Nova somande efter dusch i min säng till hockeyn,va på två kanaler i kväll:=)

Nu går Frost på kanal 9 .Jätte super trött snart dags  för sov men rukar oftas leda till tänkande och bara 2-3 timmars sömn.


Fick detta sms

    




Skrev tillbaka att man inte kan va på topp varje dag och vi är inte där för att prata massa utan träna,prata kan man göra efter passet i såfall.

Härligt och se alla mogna,bra killar/män som blir pappor,för de finns ju vissa som är totalt genomruttna .

http://www.tv4play.se/dokumentarer/en_unge_i_minuten?title=en_unge_i_minuten_del_5&videoid=1566549


 

 


så gullig ser inte jag ut mer åt      


Av musclemom - 6 april 2011 17:58

Vi gick upp kl 05.30 barnen fick snooza 15min,medans jag duschade och gjorde frulle till dom,

Sedan iväg till dagis och fritids.Pappa hämtade upp mig och körde mig till prov jobbet.

JAG va först ut och jobba tydligen,många hade sökt bara några få fick komma och prov jobba.Verkar va ok folk,lite svårt och få 100% UPPFATTNING  på 8 timmar,då man ska koncentrera sig på maten. Men fick posetiva vibbar men vem vet ,han trodde jag skulle få höra något om ca 2 veckor.Hoppas de blir ett ja,men man vet aldrig.

  Hålla tummarna och hoppas på de bästa :=)


Sedan mailade jag mitt x idag,haha snart kommer de väl en kommentar om att han kommer polisanmäla mig.Skrev att hans fega polare kunde vända sig till mig och att om jag hör att någon pratar skit om mina barn så blir jag inte nådig de va allt.Och att jag inte bryr mig länger om hans beetende för jag lider inte av de,och att hans polare självklart är på hans sida.

Fan att jag tar åt mig,bara skita om ALLA hans polare tycker jag är falsk,subba,dum,fett mm

Nu dags för middag för Robin kommer nog hem från sin kompis snart.

Imorgon händer de massa :=)


 Hockey och film senare i kväll


 


Av musclemom - 5 april 2011 18:19

Fått 2 underbara nya fina crosstrainers på gymet.

Blev 40 min på motstånd 22 av 25 kom 5.2km ,va tungt som sagt har nada kondis men brännde massa i alla fall program Fat Burn.


 

Bjäse håller för 200kg så den kan man inte ta sönder i första taget.

Men först  Bröst


hantelpullover 4 set 12-8 rep 20-22 kgs hantel

Bröstpress 4 set 15-12rep . 20-30,35 kg

Dips maskin 4 set 15-8rep , 45-50-60-65kg

Stående och siittande i cabelcross 8 set , stående 17,5 *2 - 10,5*2,sittande 12*2 - 10,5*2 kg


Sedan buss resa till Forum Nacka en fika och fönster shoping med Hanna Gurkan.

Blev ett par bya stövlar till Nova,men när vi kom hem och provade va dom förstora,typiskt

blev 1 st för mycket tänkte på tjocka strumpor i.

Hämtade barnen.Robin fick beröm av läraren för han hade varit jätte duktig på nationella provet i dag va de matte.Hem fixade lite käk sedan åkte han iväg med Danne.Bio eller Bowling.Snart lägga Nova.Vi ska upp tidigt i morgon,mamma ska ut på äventyr och hoppas de går bra,jätter nevo.Men först Navy  CIS KL 20 .

Träffade Lill Jocke och vi sa att vi skulle träna ihop på fredag.


 


Av musclemom - 4 april 2011 22:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards