Alla inlägg under april 2010

Av musclemom - 22 april 2010 11:50

Aha då va de igång igen snö hagel och trist,rena hösten  .

Va upp kl 06 i morse men hade ingen lust med cardio när jag kollade ut.

Blev en go frulla istället innan barnen vaknade


  



I kopp kaffe

1 helt ägg

Lite vitaminer mitt Bcaa va slut  

I portin fiberhavregryns gröt  1 dl havegryn,2 1/2 dl vatten och lite salt

Kör i dag utan mjölk,bara KANEL

Lite föer och 1 skoppa proteinpulver vaniljsmak


Sedan har jag röjt hela badrummet,rent och fint.

Tvättar nu.

Sedan blir de möte på stan kl 14.30

Hem fixa lite med recept

mat och sedan hockey



Nu väntar tvätten och sedan en go kykcling sallad till lunch

och kolla igenom ny nr av

  




Kom precis i brevlådan   Stod att den skulle va ute den 27 men kanske är så att vi som får den i brevlådan hem får den tidigare,har aldrig tänkt på de förut faktiskt :=)

Så här ska de se ut när man träna tillsammans,så fint och se



Phusning och peppning

Hände aldrig att exet puschade på mig så han hjälpte mig upp med vikten ibland efter lite tjat och sedan gick han iväg och gjorde sitt.Och jag stod och pusha på honom vilket jag i dag inte tror han uppskattade.Men kanske ser ut som mellan han och Carro eller någon ny tjej på Outlet gymet. VEM VET.


Får klarar mig utan,ska bevisa att de går endå       

Klart att paren inte alltid tränar ihop



Nu välling dags för Nova och sedan hänga upp tvätt och lunch sedan dags och gå iväg.Usch inge lust i detta väder  


Hockey i kväll Yes Yes .Tänkte skriva ett litet inlägg och sex senareva ju några dagar sen vi satt och snackade om de   .

Av musclemom - 22 april 2010 11:35

Började dagen med Gröt och kaffe. Fiberhavregröt kanel och lite soya mjölk. 1helt ägg

Sjukan 9min sedan hem och ta de lungt .Hemma gjorde jag ordning en sats pannkakor,tänkte Robin skulle få de till middag men Han kom hem med Emilia och dom slurkade alla pannkakor i ett naffs


  • 1 dl vetemjöl eller som jag 0,5 dl vetemjöl och 0,5 bake pro från Dahlblad
  • 2 dl fullkornsdinkel-mjöl
  • 1 tsk salt
  • 1 krdm bakpulver
  • 6 dl mjölk  soya
  • 3 ägg
  • 2 msk olivolja

  •   

         Ingen känner någon skillnad.


    Sedan gick jag ut på promenad och Kidsen lekte och gick sedan hem till Emilia.Robin va hemma kl 19 och då började hockeyn.Fan så spännande de va. Och vi vann ju   


    Sedan kollade jag film ,den va helt ok,tror nästa bli bättre.


      


    Sedan gick jag och la mig men somnade inte förrän kl 04 .

      







    Bakepro är vårt matlagningsprotein som är speciellt framtaget för användning vid bakning och annan matlagning. Som matlagningsprotein tål Bakepro temperaturer på upp till 200 grader innan protein förstörs. Det betyder att du tryggt kan använda Bakepro i den mesta matlagning utan att riskera att något av det värdefulla proteinet förstörs.

    Med Bakepro kan du enkelt proteinberika traditionellt kolhydratsrika livsmedel som bröd, pannkakor, muffins, potatismos och andra rätter där mjöl ingår. Bakepro är det smidiga och goda sättet att öka proteinandelen i kosten samtidigt som kolhydratintaget sjunker något. Bakepro passar därför ypperligt för den som vill minska i kroppsfett och maximera sina träningsresultat utan att inskränka för mycket på livskvaliteten.

    Proteinet i Bakepro kommer från högkvalitativt vassleprotein som är naturligt rikt på de muskelbyggande och anti-katabola grenade aminosyrorna, leucin, isoleucin och valin. Bakepro passar också utmärkt som proteindrink för dig som gillar ett protein med neutral smak.

    Förpackningsstorlek: 400g/1kg/3kg
    Smaker: Neutral
    Vi rekommenderar: Byt ut ca 25% av torrvarorna mot BAKEPRO vid matlagning.

    Ingrediensförteckning: Laktoserum vassleproteinkoncentrat.

    Näringsvärde per 100 gram och Servering (40g):


                   

    100 g 

        40 g

    Energi   

      1520 kJ

      608 g

                      

    380 kcal

       152 kcal

    Protein              

    80 g

      32 g

    Kolhydrater      

     6 g

           2 g

    Varav sockerarter  

    6 g

       2 g

    Fett                        

    4 g

    1,6 g

    Varav mättat fett 

     3 g

    1,2 g

    Kostfiber  

    0 g

    0 g

    Natrium              

    0,196 g

    0,08g


    Laktos 6 g/100g produkt

    http://www.dalblads-nutrition.se/eShop/halsa/article25.aspx

    Av musclemom - 22 april 2010 11:27

    Gick upp kl 06

    Fixa i ordning frulle väckte Robin

    Kl 09 Möte

    Sedan gjorde jag lite ärend på stan

    Sedan kom Robin hem och hade    ,han fick i sig lite mat sedan gick han och la sig.


    Blev film kväll sedan med popcorn

    Av musclemom - 20 april 2010 21:31

       Skäms orkar inte blogga i dag men har massa och berätta de kommer i morgon

    Av musclemom - 19 april 2010 23:59

      Jag   somnade kl 04 i morse och klockan ringde 07.Dags och gå upp göra frukost.

    Men innan kl 02 fick jag en knäpp  och knäppte på ipoden ställde mig på crossen30 min.

    Väckte Robin kvart över sjuk. Sedan vaknade Novis som hade svårt och sova i natt.välling och blöjbyte och sedan se till att Robin hade sina saker till skolan.Sedan snubblade jag över stora blå ikea påsen med smuts tvätt,bara och begesig till tvätten efter lunch.

     Lunchen bestod a 40 gr kyckling resten grönsaker av olika slag.Sedan va vi ute lite.

    Robin kom hem käkade lite och sedan bar de av till momo och moffa.Jag jobbade nämligen hocky matchen i Globen i kväll   Lite stök va de och stadsministern va där vilket inte alls va märkvärdigt. Men vissa djurgårdare slängde ut saker på isen  vilket bara förstor gynnar inte Djurgårdens Hockey precis. Att bua och skrika är en sak helt okej men inte slänga in saker.Och nej jag är inte hv71 fans utan en Djurgårdare   .Men där så jobbar jag och är neutral,men visst hoppade de till när de va som mest spännande och lite besviken är man allt.

    Sedan kom pappa och hämtade mig med Nova i bilen.Nova är en moffa gris,mommo är inte så popis just nu. Robin sover kvar hos mamma och pappa.

    Så nu har jag äntligen krypit ner,duschad och borstad.Varva ner en stund innan man kan försöka sova.Pratar men en polare på MSN som just erbjöd mig jobb på krog i stanpå helgerna.Jag och 14 killar  .Ska söka tjänsten,min polare är ju vaktchef men klart jag ska göra inträdesprovet så får vi se om jag blir en i gänget.




      

    Av musclemom - 18 april 2010 22:50

    http://arkiv.mitti.se/erez4/online/mitti/nacka.html



    En artikel om en Tjej som blev gravid ,va gravid under livmoderhalscancer .Så bara för man har ägg elelr livmoderhals cancer så kan man visst bli gravid och födda ett friskt bran,tyvärr hade hon gott för länge utan behandling och avled tyvärr en tid senare,men om hon hade fåttden vård hon behövde tidigare så tror jag hon hade klarat sig.Men vem vet.

    Men alla dör inte,finns många som klarar denna cancer.Och biverkningar behöver inte va så synliga heller efter som de finns mycket bra motmedel och alla dör inte och unga tjejer kan få de me inte bara över 40-50 år.

    Men mitt ex va ju cancer expert      Mina piller jag hade hemma va motmedel mot biverkningar,riktiga medecinen fick jag på sjukhuset,cellgifter.


    Av musclemom - 18 april 2010 22:25

    I more trodde jag att de skulle bli en helt vanlig Söndag,lite lång tråkig men film kväll på slutet. Rensade lite i garderoben.Sedan gick jag och Nova ut i parken,blev inte lång varigt,blevv lite ledsen i ögat i dag igen,vet varför de va bara jag och Nova och en massa mammaor,pappor och barn.Nu när vädret blivit finare och sommaren snart här ja då ska alla ut och röra på sig.Vi gick hem ,Nova åt och badade sedan sov hon ca 30min.Jag ställde mig på crossen körde 20-25 min på högsta belastning och brännde 120 kcal,  måste bränna mer,men Nova vaknade.Sedan gick vi till mommo och moffa.Jag han lägga Kyckling i marinad,göra lite kaffe sedan va de gjort.Pappa fick skjutas upp mig till akuten med ett av barnen.


       Dom ville sy med de va inte lägga så dom la limm och sedan fick jag sätta på plåster hemma,skulle ju hinna torka lite så de inte fastnar och blir ett fult ärr.   Sedanblev de mat och Bolibompa.Kl 19.30 va vi hemma igen.Blev bad och    .Sedan somnade Nova och Robin läste till kl 21.


      Natti natt dags för lite bok läsning och sedan försöka sova lite eller mitt nya nöje ligga och stirra i taket sedan ge upp och sedan gå upp och göra saker eller läsa igen.  




    Av musclemom - 18 april 2010 12:17

    Började Morgonen med en lite kort promenad,Nova va inte på humör och sitta i vagnen.Gick förbi Gatue på hemvägen,va första kunden ,hon hade precis  öppnat.Köpte med mig en Soya latte med mig hem  


    MUMS SÅÅÅÅÅ GÖTTTT tillsammans med bakade tomat/olivbrödet och två äggvitor min frulle.Ingen gröt   va inte sugen.


    Sedan blev de lite garderob rensning EN GÅNG till på kort tid.Nova och Robin har ju fått kläder och skor av momo och moffa . Vinter kläder och skor ner i källaren,men nu har jag bara kastat in sakerna,jag som hade städat så bra, fy på mig va jag är lat  .Robin va ute och lekte hela dagen med Noa och hans bror.Sedan gick vi till mamma och pappa.

    Jag gjorde Sjömansbiff med massor med grönsaker sedan blev de choklad/hallon brownie 

    Sedan gick jag hem och blev lite Maffia Wars och Bond film aslutades med lite FC Fighting. Blev faktis 10 sidor i min nya bok också. Pratade med Rasmus i går med   


    Min Lucnh ser mycket ut men tallriken är liten och jag har vägt.

    Inehåller 1/2 avokado,laktosfri 1 % sallads ost, grönsaker och 60 gr kokt kyckling file


      


       Ligger kar på samma vikt  . Men alla kvinnor är olika,Vissa som tränat hela livet och sedan får barn har ju lite fördel.Men tycker de är jävligt strongt av Linda Fodor -Egelstig(fitness Profil) att tävla så fort efter graviditet,MAN BLIR lite Avis   Men väldigt bra kämpat. Men så kanske de hade blivit för mig med om jag tränat sedan 10 år ålder,vem vet.Men nu kommer Erica på att vid 29 års ålder börja träna för Bodybuildin när hon nästan halva livet varit tjock,Men man säger ju bättre sent en aldrig   


      

    Presentation

    3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

    gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

    ser helst action,skräck och thriller

    Läser helst deckare och militär böcker

    piercad och tatuerad

    snus

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2 3 4
    5
    6
    7
    8
    9 10 11
    12 13 14 15 16
    17
    18
    19 20
    21
    22 23 24 25
    26 27 28
    29
    30
    <<< April 2010 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Bra sidor

    RSS

    Besöksstatistik

    Ordspråk

    är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



    Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

    Att vara eller inte vara, det är frågan

    En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

    The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

    Veni,vidi,Vici
    (Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

    Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


    Carpe Diem

    Fortis in adversis humilis in secundis
    (Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

    Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




    Nothing ventured, nothing gained.


    Never ever give upp

    Give somebody the benefit of the doubt

    May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

    Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


    Ovido - Quiz & Flashcards