Alla inlägg under april 2010

Av musclemom - 9 april 2010 09:37

   Brukar inte läsa dessa böcker,men gjorde de på inrådan av en kompis.

 

Dumpa honom

Bokens budskap är enkelt: Du är värd bättre!
Om mannen du är förälskad i inte ger dig den respekt eller uppmärksamhet som han borde så ska du dumpa honom.
Du ska inte finna dig i ointresse eller dåligt bemötande!
Och du ska sluta bortförklara hans dåliga uppförande.
Dumpa honom och spara din energi och din kärlek till en man som förtjänar dig.

Här är ett utkast av boken Dumpa Honom.
En bok ja anser va helt klockren! =)

* Han vill faktiskt inte ha dig om han inte hör av sig
Män glömmer inte hur mycket de gillar dig. Han ringer inte. Han hör inte av sig. Face it, han är inte intresserad. Det är inte så att han slarvat bort ditt telefonnummer – ditt nummer finns om han söker på Enrio. Vill han hitta dig så gör han det. Om han inte ringer är det för att han inte tänker på dig.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han ligger med andra
Om han är otrogen – dra. Otrohet är sällan en liten olyckshändelse. “Hoppsan, jag råkade visst halka rakt in ett sexuellt förhållande med nån annan”. Ligger han med nån annan utan att du vet om det så beter han sig som en som faktiskt inte gillar dig alls. Vuxna människor löser problem genom att prata och diskutera. Inte sätta på andra.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han inte vill gifta sig med dig
Det passar aldrig rent ekonomiskt eller tidsmässigt att gifta sig om man inte är basketproffs eller megastjärna. Folk gör det hela tiden en dag. Män är inte fega eller mindre redo än tjejer. De tvekar inte att gifta sig om de vet att kvinnan är deras livs stora kärlek.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han dumpar dig
Det finns en anledning till dumpning. Varför? Man kan inte snacka sig ur detta, om nån gör slut är det defenitivt. Göra slut-sex betyder göra-slut-sex. Annars skulle de ha hetat gud-det-var-så-skönt-att-vi-genast-flyttar-ihop-igen-och-lever-lyckliga-i-alla-våra-dagar-sex. Gör han slut ,men vill fortsätta träffa dig och smickrar dig med söta ord och åh-vad-jag-saknar-dig så vill han ha kakan och äta den, perfekt läge för honom. Ställer du upp på det?

* Han vill faktiskt inte ha dig om han går upp i rök
Han kan ju ligga på sjukhus med minnesförlust eller hittas på en flotte i havet likt pianomannen och inte veta vem han är men risken är större att han faktiskt inte vill ha dig. Du har ett rövhål, du behöver inte ett till!

  • Män glömmer inte hur mycket de gillar dig. Så lägg på luren igen!
  • Om han inte ringer så är det för att han inte tänker på dig!
  • Det finns en kille därute som vill att hela världen ska veta att han är din pojkvän. Sluta larva omkring, leta reda på honom istället!
  • Dig glömmer man inte så lätt. Låt honom söka upp dig när han rett ut sitt.
  • Om han inte är helt och hållet din är han fortfarnade hennes.

Det är med andra ord en helt fantasktisk bok. En bok som ALLA tjejer/kvinnor i alla åldrar borde läsa.

Bokens budskap är enkelt: Du är värd bättre!
Om mannen du är förälskad i inte ger dig den respekt eller uppmärksamhet som han borde så ska du dumpa honom.
Du ska inte finna dig i ointresse eller dåligt bemötande!
Och du ska sluta bortförklara hans dåliga uppförande.
Dumpa honom och spara din energi och din kärlek till en man som förtjänar dig.

Här är ett utkast av boken Dumpa Honom.
En bok ja anser va helt klockren! =)

* Han vill faktiskt inte ha dig om han inte hör av sig
Män glömmer inte hur mycket de gillar dig. Han ringer inte. Han hör inte av sig. Face it, han är inte intresserad. Det är inte så att han slarvat bort ditt telefonnummer – ditt nummer finns om han söker på Enrio. Vill han hitta dig så gör han det. Om han inte ringer är det för att han inte tänker på dig.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han ligger med andra
Om han är otrogen – dra. Otrohet är sällan en liten olyckshändelse. “Hoppsan, jag råkade visst halka rakt in ett sexuellt förhållande med nån annan”. Ligger han med nån annan utan att du vet om det så beter han sig som en som faktiskt inte gillar dig alls. Vuxna människor löser problem genom att prata och diskutera. Inte sätta på andra.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han inte vill gifta sig med dig
Det passar aldrig rent ekonomiskt eller tidsmässigt att gifta sig om man inte är basketproffs eller megastjärna. Folk gör det hela tiden en dag. Män är inte fega eller mindre redo än tjejer. De tvekar inte att gifta sig om de vet att kvinnan är deras livs stora kärlek.

* Han vill faktiskt inte ha dig om han dumpar dig
Det finns en anledning till dumpning. Varför? Man kan inte snacka sig ur detta, om nån gör slut är det defenitivt. Göra slut-sex betyder göra-slut-sex. Annars skulle de ha hetat gud-det-var-så-skönt-att-vi-genast-flyttar-ihop-igen-och-lever-lyckliga-i-alla-våra-dagar-sex. Gör han slut ,men vill fortsätta träffa dig och smickrar dig med söta ord och åh-vad-jag-saknar-dig så vill han ha kakan och äta den, perfekt läge för honom. Ställer du upp på det?

* Han vill faktiskt inte ha dig om han går upp i rök
Han kan ju ligga på sjukhus med minnesförlust eller hittas på en flotte i havet likt pianomannen och inte veta vem han är men risken är större att han faktiskt inte vill ha dig. Du har ett rövhål, du behöver inte ett till!

  • Män glömmer inte hur mycket de gillar dig. Så lägg på luren igen!
  • Om han inte ringer så är det för att han inte tänker på dig!
  • Det finns en kille därute som vill att hela världen ska veta att han är din pojkvän. Sluta larva omkring, leta reda på honom istället!
  • Dig glömmer man inte så lätt. Låt honom söka upp dig när han rett ut sitt.
  • Om han inte är helt och hållet din är han fortfarnade hennes.

  

 

 

 

Av musclemom - 4 april 2010 13:08

   KOM hem kl 05 natt jobb sedan satt mobilen igång och pippa kl 07.Om jag hade haft en klocka på natt bordet hade den sett ut så här.

Jag slutade 04 och så tog vi en fika ihop hos en polare som bor i stan innan hem och sängen.Svårt och sova på en gång.Man ska duscha,varva ner mm.Så kan ju säga 1,5 timmes sömn  .Jag va ju tvungen och tvätta lite i morse,Robin skulle ju med 11.45 bussen till Västerås och pappa patrik.Hela påsk lovet är han borta,känns redan tomt.Men bra för honom och umgås med sin pappa.Jag och Nova får ju lite tid för bara oss me,vi ska till parken,promenera och sedan ett fika break med några polare i stan i veckan.Försöka gå med H gurkan och E gurkan me.

Men idag står de på schemat


tvättat

Lämna Robin på bussen

fixat  ihop lite catering för 15personer

hem till mamma och pappa och äta

jobba

Ingen tid för sova


Menyn till tjejmiddagen (catering)


Varm päron sallad med parma skinka ,manchego sallad och mögelost

Calamati oliver i marinad chili,citron och vitlök

Surdegsbagutter och grissini (hembakat) att doppa i olivolja och balsamico

Vegetariska vårullar

spett med pilgrim musslor,scampi,tonfisk

Spett med kött,grönsaker

Kantarell och ungs bakande grönsaker

små olika praliner


Fick sms áv D igår,han är ju bortapå lovet,men har så mycket och göra så inte tänkt på att vi inte pratat på dagar. Fast skönt och höra ifrån honom   vet att man är saknad,men som sag nytt de kan gå hur som helst. Och jag bara tar en dga i taget.


Svarar dig Linnea i morgon :=)




Av musclemom - 4 april 2010 10:39

     Om jag hade haft en klocka på bordet så hade de sett ut så här,kanske bra att man har mobilen.

Kom hem kl 05 från jobbet och klockan ringde 07, Jag hade ju tvätten i dag,Robin ska ju åka till sin pappa nu kl 11.45.Så va tvungen och tvätta upp lite rena kläder.Sedan gick jag och hämtade Nova,va ju ingen ide och sova igen.Nu ska vi snart bli upphämtade av pappa .Lämna Robin vid bussen och sedan hem ta en promenad i solen för sedan mat hemma hos mamma och pappa.

Hade en jätte trevlig fick efter jobbet,hände mycket så vi ventilerade allt och lite till.Jag började skratta när vi satt och fikade och alla kollade på mig,Så sa jag att jag kom ihåg lite saker som jag va så blond så jag hade trott på de,hur kunde jag.

Av musclemom - 3 april 2010 17:50

   LePriest i sina bästa dagar :=) mums

Av musclemom - 3 april 2010 17:45

Av musclemom - 3 april 2010 17:19

Pain is not suffering, pain is an overpass leading to great achievements.Discipline is mental toughening.Yes ,it can be painful.But it`s a good kind of pain.


Pain is not suffering, pain is an overpass leading to great achievements.Discipline is mental toughhening.Yes ,it can be painful.But it`s a good kind of pain,Its the "how you want it "


Pain is not suffering, pain is an overpass leading to great achievements.Discipline is mental toughhening.Yes ,it can be painful.But it`s a good kind of pain,Its the "how you want it "

Av musclemom - 3 april 2010 14:06

Strax ska vi gå iväg till mamma och pappa för att göra ordning påska maten.Igår åt vi lamm såååå götttt. Idag blir de gravad lax,inlagd sill,ägg och till huvudrätt Majskyckling i legryta och hallon brownie till efterätt.Mamma har lagt in sill och gravat lax. Jag står för efterätten.Imorgon kanske Robin ska åka till Västerås för att sedan åka lite lastbil på lovet. Ska försöka göra en stor städning i veckan och ta tvätta fönstrerna. Har inte hunnit :=( .

Har varit ute en liten stund seda suttit på balkongen en stund,nu har Nova vaknat så ska göra oss i ordning och gå iväg,kanske stanna och leka i parken en stund.

   Glad Påsk   

Av musclemom - 3 april 2010 11:28

När barnen sover så kommer tankar fram fast man inte vill,kan kolla på film eller läsa och bara börja gråta.


Att va ensamstående förälder mamma som pappa är skit jobbigt.Ibland vill man bara gå i ide.Men så får man en söt blick,något snält ord av barnen och då får man kämpar glädjen tillbaka.

Singel förälder innebär 24 timmar om dygnet,städa,tvätta,göra läxor,och umgås med barnen.Jag trodde jag kunde va stålmorsan,efter som jag arbetade nästan hela graviditeten,jag klarade en tuff graviditet med en man som stack och jag tränade hela graviditeten och va tillbaka på gymmet två dagar efterförlossning,men inte fan har de hjälpt fett som fan endå . Jag har aldrig tid för mig själv,hinner inte träna för att barnpassning finns inte på gymet,inget socialt liv just nu.Mina polare jobbar och när dom slutar så sitter jag och gör läxor med Robin eller lagar mat.Ja de finns jätte bra barnvakt på helgerna,men mamma och pappa behöver få vilja då så jag väljer att inte be om hjälp.Jag känner att jag har satt min barn till världen då får jag ta hand om dom me efter som en pappa är lite närvarande och en annan inte alls är närvarande.

Men nu när jag bara går och väntar på att börja jobba igen så känns de.

Ibland blir jag jävligt arg när jag tänker på att mitt ex kan gå ut när han vill,ta jobb när han vill,träna varje dag.Jag kan inte välja på morgonen när jag går upp,mitt liv är rutiner,de hade de inte behövts om jag hade haft hjälp,ett familje liv behöver inte menas att man är fastbunden till varandra men de finns kärlek när man behöver och de finns hjälp när man behöver.

Hur kan man säga att man vill va singel,efter någon vecka efter man stuckit har man EN NY sedan efter ett tag sitter man på dejting sidor och säger att man vill skaffa familj????? och då har man två barn redan med olika tjejer.

Och ja har gjort dumma misstag i livet men jag har och kommer alltid finnas där för mina barn.Och att ha olika pappor till sina barn är något jag skäms lite för men älskar mina Kids över allt annat.

 

Just nu känner jag att mitt mål om bodybuilding är bara och skippa.Och jag vill inte de.

De konstiga är att när jag väge 90 kilo sågillade jag mitt utseende endå,nu när jag är mindre men endå fett så mår jag piss,kan inte ta att någon säger gud va fin du är ,sexig mm då blir de nej bara fjäsk mm.Detta efter mitt ex stack

 

Jag tatuerade in hans först bokstav på mitt bröst, inte blev han glad

Jag vile flytta till honom,men de ville inte han.

Jag tränade lika hårt som han men han valde en anna tjej och tävla med(va liksom min dröm)

Han valde att flörta med andra,kul och få mail om de från tjejer

Han valde och sticka flera gånger men av kärlek ville jag ha honom tillbaka

Han valde och bli besviken på att han skulle få en dotter

Han valde och lova och såra min son

 Han valde att inte gå på familjeterapi/kurator dom gångerna jag föreslagit de.

Ljugit för mig och hur hans andra barn blev till och jag trodde honom,och jag dömde henne fast jag inte träffat eller kände henne då,men nu vet jag hur de ligger till .

Vi hade lite kontakt i julas för hon gjorde foto kalender,och sedan för några dagar sen då hon berätta lite saker om sitt liv.Nu är allt kapat,ingen sms,hon är inte på min facebook eller msn heller.

Och endå tills förnågra månader sen så älskade jag honom fortfarande men nu är de bara hat. Han förstörde vekligen min självbild.Bara höra du gillar inte din kropp,alla flörtar med mig,jag är bra på träning, du stötar aldrig mig mmm

 

Nej bara lagat matlådor,väntat upp när du jobbat,lagat frukost när du kommit hem från jobbet,tatuerat in ditt namn,velat ha en familj med dig ,,

 

Altt du kan säga du bara är arg och tjatig

 (Förklarat att när jag blir ledsen vissar jag inte de,jag kan uppfattas som arg då istället. men de har jag sagt så många gånger så de borde han vetat.

hur tror du man känner sig när man hela tiden får saker slängt i ansiktet.varför inte bara avsluta i ett tidigt stadium,skulle ha besparat många tårar och Robin hade inte blivit sårad så hårt han blev.

 

Men du bara går vidare,gömer dig,pratar skit med andra om att de är så synd om dig och alla andra ljuger.

 

 

 

 

 

 

 

 


Jag har varit singel förälder näsan hela tiden.Och alla gånger har jag känt på mig att detta kommer inte hålla.Men så träffade jag mitt ex, de hända saker från början,men jag kämpade länge för jag trodde verkligen han va min prins.Jag kämpade nog för länge för att min son kom imellan,han blev lovad toma löften och ingen som helst förklaring till Robin om varför utan han bara gick.

Om jag hade insett tidigare att jag inte skulle kämpa,så hade jag tagit  tabletterna och gjort abort,nu får Nova leva med att hennes pappa skiter i henne,går runt och säger till folk att han inte ville ha henne.Hur fan ska man förklara de när hon blir stor,finns inga bilder på när pappa håller henne eller klipper navvelsträngen mm,medans mina söner deras pappaor va med. Finns mycket jag ångrar att jag va sä jävla blind och trodde att han verkligen älskade oss.


Nu ska jag tillägga att robins pappa inte heller hela tiden varit närvarande och många gånger han sagt att han ska komma men inte gjort.




Jag vill nu bara radera 3 år. Jag vill inte leka martyr,har inte jobbigare än någon annan singel förälder i denna värld och finns tjejer som råkat ut för värre saker än jag.Men detta är terapi för mig och skriva.

Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards