Alla inlägg under april 2010

Av musclemom - 16 april 2010 17:38

     


Använder jag till Tacos,biffar,gratänger, köttfarsås mm,Min son känner oftast inte att de inte är Nötfärs.Men klart äter 5% köttfärs också.


Av musclemom - 16 april 2010 09:27

Blev en 30 min genomkörare med MR  Cross i morse    Tänkte köra en 60 min med   Nova ville inte sova mer,hon gick upp kl 07.Skulle börjar  lite tidigare men gjorde bröd bak och sorterade tvätten som nu tvättas . Sedan hoppas vi på parken men som de ser ut nu blir de inne dag.De regnar och regnar.


  


Frukost brod i morgon   Mamma ska få en limpa.



Ingredienser (2 portioner/st.)

50 gramJÄST
4,5 dlvatten
0,5 dlolivolja
3 mskströsocker
1 msksalt
1 stliten finhackad lök
75 gramsoltorkade tomater i olja
20 stkärnfria svarta oliver (Calamati)
1 stkruka hackad basilika
1,1 literDinkemjöl

Till pensling och garnering: olivolja och grovt salt

Gör så här

  1. Rör ut jästen i det fingervarma vattnet. Blanda i olivolja och socker. Låt det stå i ca 10 minuter.
  2. Hacka under tiden lök, tomat basilika och oliver.
  3. Blanda i mjöl(den mindre mängden),salt och grönsaker i degspadet.
  4. Knåda degen väl och forma den till en rund bulle. Pensla den med olivolja och låt den jäsa i 1,5 timma.
  5. Ta upp degen och arbeta den ordentligt. Forma den till 2 bröd.
  6. Snitta bröden och pensla den med olja. Strö över lite mjöl och grovt salt.
  7. Grädda bröden i 200 grader i 35-40 minuter

 

 

Blev sedan myskväll med film och popcorn med Robin.Vi käkade kalkon med god sås och broccoli och sötpotatis.

 

Sen kollade jag The Zone Fighting Championship.

  

 

   Sedan va de natti natt  

 

 

Lägger ut inlägget i dag orkade inte i natt.

Av musclemom - 15 april 2010 17:16

Idag va en bra dag tills eftermiddagen.Vi har varit ute och varit och  hälsat på ett roligt ställe. Men när vi kom hem till våran lilla egen park brevid huset så sitter 3 pappor med sina barn och leker då bli man lite ledsen i ögat,deras papapor bryr sig,deras pappor älskar dom.

MEN VAR ÄR NOVAS PAPPA?????


Nu förstår ju inte Nova de men inte länge tills hon kommer och förstå och undra.


     




Va ska man då säga????


Nu är de dags för lite käk sedan Hockey



SM FINLA NR 1 MELLAN


     


Har två inlägg jag publicerar lite senare i kväll/natt inte riktigt klara än



Av musclemom - 15 april 2010 11:08

I går va vi ute mer än 4 timmar.Va så skönt väder.Gick från björknäs till Boo kyrka,där Hanna jobbar på Pysslingens Förskola.Nova sparang runt och kollade och Noa ville kladda och krama på Nova hela tiden   De ville inte Nova.Vi va där i 2,5 timma innan i åkte hem.Nova lämnade Pysslingen med litet skrap sår i pannan och jätte lerig,tur att hon hade gallonisar på sig :=). Sedan gjorde jag ordning Viltbiffar med broccoli och potatis till Robin.

Robin och Isack va ute till kl 19 och lekt.Bra att han är ute och rör på sig och har kul.

Sedan glodde jag på tv när barnen sov. Hr fina bilder från när vi va i parken på morgonen,glömde ta med kameran på pormenaden tyvärr.men lägger inte ute bildena än ska vatten stämpla dom först.


Dagens middag blev även matlåda som jag ska äta till lunch.Robin mumsade på bra.


Nyttigt och gott

  

Av musclemom - 14 april 2010 21:56

Orkar inte skriva min trevliga dag,blogga i morgon istället.Hoppas på lite sömn men blir väl pigg igen.Men just nu känner jag mig som bilden.Tufft och va ensam med två barn.


  

Av musclemom - 13 april 2010 21:40

  Sol sol sol.


Känner mig som    har fått lite mer energi på morgonen nu .



Idag har vi varit ute,haft besök och nu ska jag lägga mig och kolla film.Va lat gjorde  salald med tonfisk,räkor och musslor till mig ,Robin ville ha pasta och hemlagade köttbullar och de fick han.


     

Robin har varit trött på kvällarna så krypit ner redan innan kl 20 och läst lite.Men Nova håller låda.


Nu ska jag ta en kopp lugnande gött te och en liten bit av mitt hemgjorda chokladbräck.


  


500 g mörk choklad, 80 % kakaohalt
2 dl grovhackade nötter
1 dl grovt hackade frukter, tex russin,aprikoser,apelsin cest, riven ingefära mm

Ta va du gillar.


Gör så här

1. Lägg ut ett smörpapper på en ugnsplåt.

2. Hacka chokladen.

3. Smält den på svag värme och häll den över smörpapperet.

4. Strö över pecannötterna och aprikoserna.

5. Låt chokladen först svalna och sedan stelna i kyl.

6. Bryt i bitar och servera som dessert eller till kaffe.


Ett GI recept

 

 

Behöver sova,vill få en bra godnatt sömn men inte

 

 

 

Som vanligt ligger man och vänder sig tills klockan ringer

 

 

   Väldig neg inställning men har inte funkat med posetiv inställning så,har försökt i flera år,månader,dagar.

Av musclemom - 13 april 2010 21:33

Igår kom D ut på msn,han har jobbat en hel del och tränat massor,förstår att han är trött på kvällarna men orkar endå med och prata en stund.

För igår va de riktigt trist och kände mig verkligen lonely.

Som vanligt gör han mig glad igen,tyvärr kan han inte bota min ensamhet,den känns ju mer när man längtar till honom.

Pratade lite om att jag gott upp i vikt,beach 2010 är inte mitt mål,ska endå bara jobba och träna är planen.Att han endå attraheras av mig.

Pratade lite om Facebook.

Hur profilbilderna ser ut på vissa.Av samtals ämmnet va för en polare tll mig som spelar maffia Wars påpekade att många av hans Maffa addningar hade bröstbilder i olika former.Va tvungen och kolla.


Då berättade jag för D om hur mitt ex kompis syko Carro hade skrivit massa skit på ett av mina foton jag hade på fejan.Jag va syko,jag hade problem mmmm inte snälla ord.


De va en bild på mina bröst i en behå,vissade kortet inte för att vissa brösten dom sysn i alla fall.Jag som har stora bröst hittar inte behåar och bikini överdelar så lätt,därför hade jag en svart behå som överdel när jag badade och de av den jag tagit kort på.Hur farligt är de,hon hade ju bikinibilder på hennes sida och inte fan hoppade jag på henne för dom och nästan alla fittnes och byggar tjejer har ju bikini profiler,va är de för fel med de??,Då är allså nästa alla hennes vänner syko då me,vissa har ju underklädersbilder,nej men då hoppar hon på mig.Jag hade bara frågat henne en sak som min sambo sagt till mig ,men efter allt så ville man fråga henne.och då blev man påhoppad.


Och sen helt plötsligt så fanns de ett naken kort av mina bröst på min profil när han hade stuckit sissta gången och jag va gravid,jag vet att jag inte lagt ditt den i så fall av misstag eller att mitt ex gjorde de ,han kunde mitt loggin och lösenord.Varför skulle jag vilja ha mina bröst som profilbild???? och då va de några som tog bort mig på fejan utan jag får  förklara mig.

Har alltid undrat hur den bilden kom ditt.Helt plötsligt kunde jag inte logga in på fejan och sedan fick jag mail från facebook om att dom tagit bort bilden.

Så desperat är jag inte så jag lägger ut nakna tuttar på fejan .


De är något som gjorde mig ledsen för mitt ex som skulle stå på min sida tog Carros parti men vissa ju bara att han inte älskade mig.


 Sånt är liver,bara sånt som kommer upp när man är ensam och tänker,inte alltid bra och grubbla,tänka.


Men D sa många saker posetiva och negativa men de va riktig skönt och prata ut.

Få perspektiv av en annan kille.



   Inte så JÄVLA lätt   

Av musclemom - 12 april 2010 20:35

Riktiga män slår aldrig kvinnor! En riktig man står bakom sin kvinna, respekterar henne & beundrar henne, stöttar henne, uppmuntrar henne, älskar henne precis för den hon är. En riktig man behöver inte äga sin kvinna, kontrollera vart enda steg eller misstro henne


  

Presentation

3barns mamma,sambo med en boxare som ska göra comebake som proffs.Bloggen handlar om vårat liv ihop.

gillar hockey,MMA,dyka,golf och träna

ser helst action,skräck och thriller

Läser helst deckare och militär böcker

piercad och tatuerad

snus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bra sidor

RSS

Besöksstatistik

Ordspråk

är kanske inte söt, inte snygg, inte vacker, och kanske inte heller någons första val. Men jag är mig själv!!



Man kan inte öppna en bok utan att lära sig någonting

Att vara eller inte vara, det är frågan

En persons livsfilosofi uttrycks inte bäst med ord; den kommuniceras genom de beslut och val hon gör. När allt kommer omkring, så formar vi våra liv och vi formar oss själva. Den processen slutar inte förrän vi dör och de beslut vi tar och de val vi gör

The best activities for your health are pumping and humping - Arnold Schwarzeneger

Veni,vidi,Vici
(Jag kom,Jag såg,Jag segrade)

Harry Callahan: I know what you’re thinking. ”Did he fire six shots or only five?” Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you’ve got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?


Carpe Diem

Fortis in adversis humilis in secundis
(Stark i motgång,ödmjuk i medgång)

Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.




Nothing ventured, nothing gained.


Never ever give upp

Give somebody the benefit of the doubt

May you never forget what is worth remembering, nor ever remember what is best forgotten

Exploring your Potential!!!! When you dare to get out of your circle of comfort and explore the unknown, you start t liberate your true human potential. this is the first step towards self-mastery and mastery over every other circumstance in life. When you puch beyond your limits, you unlock mental an physical reseves that you never though you had.


Ovido - Quiz & Flashcards